Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam virtuální reality pro skupinu NEET
Bjaček, Jakub ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Krištofič, Peter (oponent)
Jakub Bjaček Význam virtuální reality pro skupinu NEET Abstrakt V této bakalářské práci jsem se pokusil podrobněji podívat na aktuální problematiku NEETs, tedy ve zkratce osob, které se obvykle dobrovolně nepodílí na socializaci skrze zaměstnání či institucionální vzdělávání. Zajímaly mě především příčiny, proč tomu tak je. Zda jde spíše o příčiny vnějšího charakteru (změny na trhu práce, celková nezaměstnanost mladých, konkurenční prostředí) nebo, ale i, příčiny vnitřního charakteru. Otázkou bylo, kde se NEETs projevují a jak tráví čas. Proto jsem se zaměřil na online prostor, ve kterém by se určitá část z nich dle předpokladu mohla prezentovat. Tím mi zbyla poměrně úzká cílová skupina osob, které lze jak řadit do kategorie NEETs, tak se i ve větší formě prezentují v online prostoru. Na tomto propojení byly postaveny výzkumné cíle, tedy jak se NEETs prezentují v online prostoru. Zajímala mě virtuální identita jako způsob k zisku nového sociálního kapitálu. Nejde tak o komplexní nahlédnutí na sociologicky aktuální problematiku NEETs, ale o určitý pohled na problematiku z perspektivy určité činnosti (zde aktivity v online prostředí a vnímání a vlivů virtuální identity). Mimo teoretického uvedení do problematiky NEETs a virtuální identity je obsažena i metodologická část, která popisuje průběh výzkumu a sběr...
Síťová analýza sebeprezentace uživatelů na sociální platformě Facebook.com
Medová, Kamila ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce Síťová analýza sebeprezentace uživatelů na sociální platformě Facebook.com. se zaměřuje na způsoby sebeprezentace a chování uživatelů na sociální platformě Facebook.com. Pozornost je věnována zejména analýze sebeprezentačních prostředků, které zde uživatelé používají ke konstrukci virtuálních identit. V teoretické části jsou nejprve vysvětleny pojmy identita, sebeprezentace, sociální role a sociální síť. Důraz je kladen také na dramaturgický koncept Ervinga Goffmana, který je zároveň výchozí teorií pro empirický výzkum. Cílem tohoto výzkumu je zjistit, zda existuje rozdíl mezi tzv. virtuální a skutečnou identitou uživatelů a také poukázat na existenci tzv. ideálního Já. Výzkum se skládá ze dvou částí a kombinuje dvě výzkumné metody. V první části výzkumu jsou nejprve analyzována data získaná metodou kvalitativních hloubkových rozhovorů. Tato data jsou následně využita pro síťovou analýzu obsahu uživatelských facebookových profilů. Metoda síťové analýzy je zároveň hlavním výstupem této diplomové práce. V závěru jsou uvedeny výsledky, které byly získány v průběhu výzkumu a porovnány s předešlými výzkumy zabývajícími se tímto tématem.
Jakým způsobem adolescenti prezentují vlastní osobu na sociálních sítích?
RŮŽIČKOVÁ, Lucie
Diplomová práce "Jakým způsobem adolescenti prezentují vlastní osobu na sociálních sítích?" se zabývá virtuální sebeprezentací uživatelů internetových sociálních sítí ve věkovém rozhraní od 15 do 18 let. Předkládaná magisterská práce je koncipována jako teoreticko - empirická. V teoretické části budou vysvětleny klíčové pojmy související s předkládanou magisterskou prací - identita a sebeprezentace. Pozornost bude taktéž kladena na sociální sítě, především na jejich funkce a sebeprezentační prostředky, které budou v rámci teoretické části charakterizovány. V empirické části diplomová práce dojde k realizaci výzkumu a k ucelené prezentaci zjištěných výsledků.
Význam virtuální reality pro skupinu NEET
Bjaček, Jakub ; Pospíšilová, Marie (vedoucí práce) ; Krištofič, Peter (oponent)
Jakub Bjaček Význam virtuální reality pro skupinu NEET Abstrakt V této bakalářské práci jsem se pokusil podrobněji podívat na aktuální problematiku NEETs, tedy ve zkratce osob, které se obvykle dobrovolně nepodílí na socializaci skrze zaměstnání či institucionální vzdělávání. Zajímaly mě především příčiny, proč tomu tak je. Zda jde spíše o příčiny vnějšího charakteru (změny na trhu práce, celková nezaměstnanost mladých, konkurenční prostředí) nebo, ale i, příčiny vnitřního charakteru. Otázkou bylo, kde se NEETs projevují a jak tráví čas. Proto jsem se zaměřil na online prostor, ve kterém by se určitá část z nich dle předpokladu mohla prezentovat. Tím mi zbyla poměrně úzká cílová skupina osob, které lze jak řadit do kategorie NEETs, tak se i ve větší formě prezentují v online prostoru. Na tomto propojení byly postaveny výzkumné cíle, tedy jak se NEETs prezentují v online prostoru. Zajímala mě virtuální identita jako způsob k zisku nového sociálního kapitálu. Nejde tak o komplexní nahlédnutí na sociologicky aktuální problematiku NEETs, ale o určitý pohled na problematiku z perspektivy určité činnosti (zde aktivity v online prostředí a vnímání a vlivů virtuální identity). Mimo teoretického uvedení do problematiky NEETs a virtuální identity je obsažena i metodologická část, která popisuje průběh výzkumu a sběr...
Klady a zápory sociálních sítí
Justová, Martina ; Žáčková, Hana (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Cílem mé práce bylo zjistit, jak se lidé chovají na sociálních sítích. Zároveň jsem chtěla upozornit na výhody a nevýhody, které souvisí s trávením času v kyberprostoru. Jak jsem zjistila při psaní své práce, sociální sítě mohou být použity pro dobré účely, například na charitu. Ve stejné době, jsem dospěla k závěru, že veškeré výhody mohou být také zneužity. Využívání sociálních sítí, je velmi ošidné. Ve svém průzkumu jsem chtěla zjistit, jak lidé nejvíce využívají sociální sítě, a které jsou nejoblíbenější. Jsem přesvědčena, že výsledky tohoto průzkumu přinesly poměrně cenné informace. Pomocí dotazníků bylo zjištěno, že nejvíce populární sociální síť je Facebook. Bylo také potvrzeno, že sociální sítě se staly skutečnou součástí každodenního života.Chtěla jsem upozornit na aktuální téma. Myslím si, že pro sociální práci je důležité zabývat se tento problém víc, protože mnoho problémů s dětmi a dospívajících se koná dnes na internetu. Neznalost tohoto prostředí a této problematiky může vést k nedorozumění a neschopnosti jejich řešení.
Role ICT v komunikaci dospívajících s vyučujícími a o vyučujících
Flekácsová, Katarína ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
V rámci rigorózní práce rozpracovávám téma informa ních a komunika ních technologií (ICT) v kontextu vztahu dospívající - vyu ující, o kterém pojednává má diplomová práce "ICT: Moderní zbra proti vyu ujícím v rukou student a studentek?", obhájená v roce 2012. P vodní text diplomové práce je dopln n a rozpracován na podklad nám t a post eh p i diskusi u obhajoby práce. V rámci rozvíjení n kterých ástí textu jsem se zam ila zejména na záv re nou ást práce, kde jsou prezentovány a diskutovány výzkumné záv ry. P vodní text je také obohacen o nové výzkumy a výzkumné práce, které byly v poslední dob v souvislosti s tímto tématem zve ejn ny. Práce se skládá ze dvou ástí: teoretické a empirické. Teoretická ást je tvo ena ty mi kapitolami, v nichž se zam uji na specifika virtuálního sv ta a na jeho místo v život a komunikaci dospívajících. Ve t etí a tvrté kapitole se pak v nuji prost edí školy: vztah m dospívajících s vyu ujícími a vrstevníky a problematice virtuální komunikace ve vztahu ke škole a vzd lávání. V praktické ásti prezentuji kvantitativní dotazníkové šet ení, realizované ve 3. ro nících st edních škol. Výzkum se zam uje na neutrální, pozitivní i negativní zp soby užívání ICT dospívajícími ke komunikaci s vyu ujícími a o vyu ujících. P edkládaná práce podn cuje nový zp sob uvažování nad problematikou...
Uvědomování si rizik spojených se sociálními sítěmi u dětí ve volnočasových klubech v Plzni
JANOUŠKOVCOVÁ, Pavla
Hlavním tématem této diplomové práce byla tématika rizik spojených s užíváním sociálních sítí dětmi a mladými lidmi ve volnočasových klubech v Plzni. Teoretická část byla rozčleněna do několika kapitol, které se zabývají problematikou sociálních sítí (jejich vznikem, druhy a riziky), virtuálními vztahy, kyberšikanou, funkcemi sociálních sítí v životech dětí a mladých lidí, sebepojetím a identitou a prevencí bezpečnosti na internetu.
Děti, mládež a užívání Facebooku
MARVANOVÁ, Eva
Bakalářská práce se věnuje vztahu dětí a mládeže k sociální síti Facebook. Snaží se zjistit, zda-li děti a mládež ve svém volném čase využívá Facebook a zda-li si uvědomují rizika spojená s jeho využíváním. Práce je rozdělena na teoretickou část a část výzkumnou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy děti a mládež, volný čas, internet, kyberšikana, virtuální svět a virtuální identita a v neposlední řadě Facebook. Také jsou zde popsána rizika, která internet (Facebook) může přinášet při jeho využívání. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Výsledkem výzkumu je interpretace trávení volného času dětí na Facebooku a rizika, které se mohou vyskytovat při jeho využívání,

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.